mandag den 21. maj 2012

Overblik - Sukkertrøje - Strikkedukker

Så fik jeg lavet ny halskant på Overblik - jeg synes den var for udringet. Jeg har blot taget ind lidt oftere samt indtagninger i den sidste rille ( i opskriften står: strik p. 1-8 uden indtagninger - jeg tog ind ca. hver 10 maske).



Så er jeg blevet færdig med bulden til Marianne Isagers Sukkertrøje - nu mangler blot ærmerne. Knapper venter jeg med til efter Strikkefestivalen i Silkeborg, hvor jeg blandt andet er tilmeldt en workshop i knapper. Tror det kunne være flot med strikkede knapper i samme garn, da der skal 11 knapper i en så kort trøje - de kunne hurtig blive for dominerende!
Når Sukkertrøjen er færdig skal der strikkes vanter! Jeg er også tilmeldt en workshop i broderi på strik, og tænkte at det kunne være fint, at have nogle vanter med som jeg kunne brodere på  - istedet for strikkeprøver! Og når så jeg har fået lavet vanter skal jeg til noget rigtig sjovt..............

Jeg har nemlig købt "Strikkedukker" af Arne & Carlos  - og der er så mange sjove ideer :-)

3 kommentarer:

  1. Smuk Overblik, jeg havde ikke set at den er meget udringet, men det er skrevet bag øret til jeg engang når dertil på min TD liste.

    SvarSlet
  2. Overblik er blevet meget bedre efter min mening med ændringerne .....jeg vil også sætte det på huskelisten og være opmærksom på problemet hvis/når Overblik kommer på pindene.

    Dine workshops lyder spændende jeg planlægger om jeg kunne få tid til et kursus i Engelske opskrifter på Silkeborg festivalen

    Kh Jane

    SvarSlet
  3. Hvor er dit overblik blevet fint, jeg er vild med dine ændringer. Strikkede knapper lyder godt nok interessant, det glæder jeg mig til at høre mere om.

    SvarSlet